Nuntă și botez în aceeași zi: cum să organizezi un eveniment memorabil?

Planificarea unui dublu eveniment, precum o nuntă și un botez în aceeași zi, poate părea o sarcină descurajantă: cum planifici totul astfel încât să dispui de timpul necesar pentru a celebra cum se cuvine o astfel de ocazie? Dar cum poți optimiza bugetul pe care vrei să-l aloci astfel încât să poți acoperi toate costurile aferente? Îți împărtășim din expertiza noastră în organizarea de evenimente și îți oferim un ghid util pentru organizarea nunții și a botezului în aceeași zi, pentru a te asigura că ziua voastră specială va fi una memorabilă!  

 

Planificarea unui „nuntez”: pașii esențiali

Planificarea unui „nuntez” este un proces complex, care necesită atenție la detalii, organizare și, cel mai important, timp. De aceea, pentru că ai, practic, o dublă responsabilitate în calitate de gazdă a acestor două momente deosebite compactate într-o singură petrecere, foarte importantă este stabilirea unui calendar detaliat, care să includă toate activitățile pregătitoare. De la alegerea locației și trimiterea invitațiilor, până la ultimele detalii legate de decoruri și meniu, un astfel de calendar ajută la evitarea stresului și la gestionarea eficientă a timpului. 

Stabilirea bugetului este un alt pas esențial. Este important să ai o idee clară despre cât de mult ești dispus să investești pentru acest eveniment dublu. Mai apoi, va fi mai ușor să iei decizii în legătură cu locația, meniul, decorul și alte aspecte ale petrecerii.

Selectarea locației este un alt aspect esențial. Este important să alegi o locație care poate găzdui ambele evenimente în mod confortabil și care corespunde preferințelor tale și bugetului disponibil. Astfel, decizia privind numărul de invitați joacă un rol major, influențând direct costurile precum și alegerea locului de desfășurare a evenimentului.  

Cum să alegi locația potrivită pentru nuntă și botez în aceeași zi?

Alegerea locației potrivite pentru organizarea unei nunți și a unui botez în aceeași zi poate părea o provocare, însă cu atenție și o pregătire adecvată, aceasta poate fi o experiență plăcută. Primul pas în acest proces este identificarea nevoilor specifice pentru ambele evenimente. Ia în considerare dimensiunea estimată a evenimentului, dorința de a avea un anumit tip de decor sau tematică, necesitatea anumite facilități. Toate aceste elemente vor influența alegerea locației.

Al doilea pas este să iei în calcul și alte criterii de selecție a locației, care includ: disponibilitatea datei și capacitatea sălii, costul locației, facilitățile disponibile – precum parcare, bucătărie, spații de joacă pentru copii, posibilitatea de a avea ambele ceremonii în același loc – dar și proximitatea față de cazare pentru invitați, dacă este cazul. Dacă ești în căutarea unei locații ușor accesibile pentru evenimentul tău, alege să faci botezul și/sau nunta la Domeniile Săftica, situate în apropierea Aeroportului Otopeni, pe DN1. Pentru un plus de siguranță și confort, punem la dispoziția oaspeților noștri 200 de locuri de parcare în incinta complexului.  

Indiferent de alegerea ta, evaluarea contractului cu locația aleasă este de asemenea esențială. Un contract de închiriere a locației și de prestări servicii ar trebui să includă detalii despre ce este inclus în cost, politica de anulare, responsabilitatea pentru daune și orice alte taxe sau costuri adiționale care ar putea apărea, totul menționate clar și transparent.  

Salon Ador | Sursă foto: Domeniile Săftica

 

Invitațiile și lista de invitați: sfaturi și trucuri

Invitațiile pentru o nuntă și botez în aceeași zi nu sunt doar simple anunțuri. Ele reprezintă de fapt o fereastră către evenimentul ce urmează să aibă loc, indicând tonul și tematica acestuia. Designul și textul invitațiilor trebuie să fie atent alese, având în vedere că acest dublu eveniment este o combinație între solemnitatea unei nunți și bucuria unui botez.

În ceea ce privește trimiterea invitațiilor, aceasta ar trebui făcută cu suficient timp înainte, ideal cu 3-4 luni înainte de nuntă și botez; astfel, oferi răgazul necesar invitaților să își planifice participarea și, de asemenea, îți oferă oportunitatea de a ajusta planurile dacă acest lucru se impune. Nu uita să ții o evidență a persoanelor care au confirmat sau refuzat invitația, deoarece acest lucru te va ajuta să contabilizezi mai ușor numărul de locuri, meniul și alte aspecte ale planificării.

În cele din urmă, pentru a economisi timp și efort, poți lua în considerare trimiterea invitațiilor digitale, prin e-mail, WhatsApp sau chiar prin intermediul unor platforme specializate, care oferă funcții ce urmăresc automat RSVP-urile și oferă actualizări în timp real.   

Meniul: cum alegi selecția de preparate pentru a mulțumi toate gusturile?

Unul dintre cele mai importante aspecte în organizarea unui eveniment de succes, fie că este vorba despre o nuntă, fie despre un botez sau despre ambele desfășurate în aceeași zi, este meniul. Acesta trebuie să ia în considerare o varietate de gusturi și preferințe alimentare, să ofere o selecție largă de preparate și să utilizeze ingrediente de cea mai bună calitate.

În funcție de specificul evenimentului și de locația aleasă, meniul poate include atât preparate tradiționale, cât și inovații culinare. Mai nou, e important să incluzi și opțiuni ideale pentru vegetarieni și vegani, precum și preparate fără gluten sau lactoză pentru cei cu intoleranțe alimentare. Poți chiar să iei în calcul și selectarea unui meniu special pentru copii.

Calitatea ingredientelor folosite este la fel de importantă ca și varietatea preparatelor. Pentru a asigura succesul meniului, colaborează cu un serviciu de catering profesionist sau alege o locație cu restaurant integrat. Profesioniștii din bucătăriile locațiilor de evenimente sau cei de la firmele de catering au experiența necesară pentru a crea un meniu atrăgător și echilibrat, precum și pentru a se ocupa de pregătirea și servirea mâncării. 

Decorațiunile și amenajarea sălii: idei și inspirație

În procesul de amenajare a sălii pentru o nuntă și un botez, un pas esențial este selectarea temei și a culorilor. O temă sau o schemă de culori armonizează decorul și creează un aspect estetic plăcut. Aceasta poate fi inspirată de sezon, de hobby-urile comune ale cuplului sau de orice alt element care are o semnificație specială pentru aceștia. De exemplu, pentru a face legătura cu genul copilului botezat, poți integra nuanțe specifice, precum rozul pudrat în cazul unei fetițe sau albastru pastel, dacă vorbim despre un băiețel.  

Totodată, decorațiunile pentru sală ar trebui să reflecte stilul și personalitatea cuplului și pot include flori, lumânări, panglici, baloane și multe altele. Acordă o atenție aparte decorului meselor, aceste piese centrale de design pentru fiecare petrecere de nuntă sau botez. Asigură-te că păstrezi aceeași schemă cromatică pe care ai ales-o și pentru celelalte ornamente ale sălii de petrecere și ai grijă ca elementele de pe masă să nu obtureze interacțiunile dintre oaspeții care se află în jurul ei. 

Iluminarea este un alt aspect care nu trebuie neglijat, deoarece poate crea o atmosferă romantică sau festivă, în funcție de preferințe. De la lumânările simple, până la instalațiile de lumini complexe, fiecare opțiune are un impact semnificativ asupra decorurilor și a tonului petrecerii. 

Sursă foto: Domeniile Săftica

 

Facilități oferite la organizarea evenimentelor în cadrul Domeniilor Săftica

Domeniile Săftica reprezintă locația ideală pentru organizarea celor mai frumoase evenimente din viața ta, cu precădere a unui eveniment dublu precum nunta și botezul. Situat într-o zonă plină de verdeață, cu spații generoase atât în interior cât și în exterior, Domeniile Săftica oferă un cadru natural de excepție care va servi ca fundal perfect pentru fotografiile de nuntă și botez. Flexibilitatea locației este un alt atu, oferind posibilitatea de a organiza evenimentul în funcție de vreme și preferințele cuplului. Cele două saloane pe care le punem la dispoziție pentru evenimente private sunt open space, fără stâlpi, și măsoară în interior 700 mp, cărora li se adaugă cei 2000 mp în exterior, dacă vorbim despre salonul Forest, (ideal pentru petreceri de anvergură, de până la 350 de persoane) sau 400 mp + 100 mp lobby interior și 500 mp în exterior în cazul salonului Ador (care acomodează maxim 120 de invitați).     

Salon Forest | Sursă foto: Domeniile Săftica



În ceea ce privește serviciile oferite, Domeniile Săftica excelează în a facilita organizarea evenimentelor. Începând cu planificarea și coordonarea evenimentului, continuând cu serviciile de catering de înaltă calitate, decorarea și amenajarea spațiilor, până la servicii suplimentare, totul este gândit pentru a transforma evenimentul tău într-unul memorabil. De exemplu, putem face setup tip teatru, cabaret, banquet, în funcție de tematica aleasă de gazdele petrecerii.  Indiferent de conceptul evenimentului, poți solicita o ofertă personalizată aici

În ceea ce privește meniurile, pachetele personalizate sunt alte facilități oferite în cadrul locației noastre. Înțelegând că fiecare cuplu are nevoi și dorințe diferite, această locație oferă flexibilitatea de a personaliza evenimentul în funcție de buget, temă sau stil de decor. Astfel, fiecare eveniment poate fi unic și reflectă personalitatea cuplului. De asemenea, ne mândrim cu faptul că suntem printre puținele restaurante care au implementat conceptul farm to table, având grădini proprii în cadrul complexului, de unde ne aprovizionăm pentru pregătirea preparatelor noastre.  

Experiența și profesionalismul echipei Domeniilor Săftica sunt de neegalat. Cu o echipă dedicată și experimentată în organizarea de evenimente, poți avea siguranța că nunta și botezul vor fi planificate fără stres și vor fi executate impecabil!

Te-ar putea interesa și: